Madelens LCHF

Från matfobi till matälskare – fokus på hälsa

Vad är gott och inte?

Leave a comment

Förr, det känns som evigheter sen men det var mindre än ett år sedan, faktiskt var det sex månader sedan jag började hos psykologen, då var det mycket som jag inte tyckte om. Nästan allt gav mig obehagliga känslor, oro, nervositet, och klump i magen. Jag kväljde av mycket, hade nervösa beteenden och stressades av att äta nya saker, det jag inte visste att jag gillade och det jag trodde mig inte gilla.

Hur är det då idag?

Det slog mig här om dagen att jag inte har kväljt av något på över en månad. Igår var det nära, åt en bit vegetarisk “färsbiff”. Johan tyckte inte heller att den var god. Nejtack. Den tyckte jag faktiskt inte om. Jag kväljde inte, jag kunde svälja och jag blev inte orolig. Men jag gillade den inte.

Idag åt jag pizza. Första gången någonsin. Jag har aldrig lockats av det och tycker inte ens att det ser gott ut. De hemmagjorda, nja kanske men jag har inte smakat. Så idag gjorde jag en LCHF-pizza efter 56kilos recept. Men i stället för Västerbottensost i bottensmeten hade jag en bit gräddost över som jag använde. Hon har många bra recept för övrigt. Söker alltid där först. Gjorde även den falska aioli som hon hade till. Supergott till pizzan som jag hade tomatkross, champinjoner, räkor och ost på.

Pizzan var jättegod! Jag kunde haft den inne i ugnen lite längre, men det tar vi nästa gång.

Jag sa till Johan att jag var glad över att jag tyckte om det, att jag kan äta pizza. Men numera är det inte mycket jag inte tycker om. Jag gillar inte smakrik ost och oliver, kommer inte på mer just nu. Kanske fem saker…jag har vänt om allt. Förut älskade jag få saker, ogillade mycket. Nu älskar jag mat och gillar mycket, ogillar få saker.

Underbar känsla!

Leave a Reply

